eelma

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

DAG 9.

Av eelma - 18 april 2011 18:17

Min tro.

Ja alltså, jag är inte riktigt säker på vad jag tror på. För ganska så exakt ett år sedan konfimerade jag mig. Så jag är kristen. På Island är kristendomen ganska stor, det är många som går i krykan och ber och sånt, jag tror också att man lär sig mer om relegionen på Island än vad man gör i Sverige. När jag konfirmerade mig så gjorde jag en islänsk konfirmation men i Sverige. Jag gjorde hela läro grejen i Sverige, åkte på läger, fick uppgifter genom mejl varannan vecka och åkte på träffar över dagen med andra islänska ungar i samma konfirmationsgrupp. Men själva konfirmations cermonin gjordes på Island bland familj och vänner. Våran präst berättade att man kan ha en religion men också vara lite osäker på vad man tror på. Han sa att många unga men också vuxna va osäkra på vad dom trodde på. Att konfirmera mig va en av de bästa sakerna jag gjort i mitt liv hittills. På Island konfimeras man när man är 14 och i Sverige konfimeras man när man är 15, så när alla mina vänner skulle konfimeras ville jag också, men har ju redan gjort det så.. hade gjort om det om jag kunde ! :)
Jag tror inte att Gud är en gubbe som sitter och chillar med sitt vita skägg i himlen. jag tror mer att Gud är nån många männsikor använder som en livsledare. Genom det som skrevs för vääääldigt många år sedan har människor fått en ide om hur livet ska levas och hur man ska leva. Människor ber till Gud för hjälp, tröst eller för att bara ha någon att berätta saker för. Jag tror att Gud är ett tecken på godhet. himlen och helvetet ni vet ? jag tror inte på att helvetet finns, men jag tror att himlen finns!

Ni får tycka vad ni vill, jag tror på det jag tror på och jag bryr mig inte om vad andra säger. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eelma - 10 februari 2012 07:36

Nu har jag bloggat här i ungefär ett år och nu ska jag byta till Devote !!!! JAG SLUTAR NU BLOGGA HÄR AND YOU KNOW WHERE TO FIND ME!      |     |      V    http://eelmasteinssoon.devote.se/ http://eelmasteinssoon.devote.se/ http://eel...

Av eelma - 6 februari 2012 17:41

Haft en braa måndag. Inga "jobbiga lektioner. Lyxade till med en pizza och lite nytt till mitt ego. Nytt puder, läppbalsam och body butter.      ...

Av eelma - 5 februari 2012 21:16

Hejhej! Har spenderat min helg med Tove, vilket har varit suuupermys ! Massa skratt, snack, knasigheter och mys ! Hinner inte berätta så mycket nu så vi skippar de! Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan mysa ner i sänge bredvid min lillasyster so...

Av eelma - 4 februari 2012 22:57

     

Av eelma - 4 februari 2012 20:08


Vad har ni för er kära läsare? :-)Själv sitter jag i Toves soffa och kollar på melodifestivalen. Hade ingen aning om att det va ikväll, men eftersom alla skrev det på facebook så blev jag lyckligt överraskad och sitter nu bänkad i soffan och tittar !...

Ovido - Quiz & Flashcards