eelma

Alla inlägg den 23 december 2011

Av eelma - 23 december 2011 19:36

Heeeej ! 

Efter mitt ganska långa inlägg imorse så gick jag med familjen ut och letade efter en julgran. Vi hittade en ganska tjock, tät och kort men den va fin så vi sågade ner den och tog hem den, och nu står den pyntad och fin nere i vardagsrummet! :-)

Började städa direkt när vi kom tillbaka och har städat mitt rum, hallen här uppe och nere + toaletten, duktigt va?!
Runt 4 hoppade jag in i duschen och sen kom Simon hit en stund, mysigt :-)


Resten av kvällen spenderas med godisskålen, datorn, film och mat!
Ha en fin kväll, pussar och kramar i massor!

   

Av eelma - 23 december 2011 11:44

Känns som om jag har varit riktigt bra på att blogga denna veckan...fast nä.

 I tisdags va det ju min födelsedag och jag var riktigt nöjd med den! Började dagen med att äta tårta till frukost. Fick ett nagellack från min mormor och ett smyckesskrin från mina syskon och jackan hade jag redan fått från mina föräldrar :-)
Sedan åkte jag till skolan och det va inte direkt någon jobbig dag eller så, mest chill. Efter skolan åkte jag med Åsa hem till henne så fick jag godis och en mugg från henne. Vi gjorde Gino och åt med vaniljglass...om ni inte vet vad det är så googla ;-) Ah, hade helt enkelt en jätte bra eftermiddag med henne :-)
Sedan åkte jag hem, åt tårta och spelade lite gitarr med familjen, mysigt va de!

På onsdagen va det klasskamp i skolan! Min klass va utklädda till uteliggare (haha) och vi kom sist av alla, som vanligt.. men vi gör det bara för att ha kul, vi vill inte ens vinna :-) 
9F vann hela skiten vilket va bra, för då vann iaf inte 9D. 9D är den mest egoistiska, självgoda, "allvarliga" och, som dom kallar sig, "perfekta" klassen.  Det roliga är att alla andra klasser hatar 9D för att dom är som dom är. Haha, och när 9D förlorar något så blir dom alltid så förbannade och sura..så sjukt omoget :-) Alla andra klasser gör det för att det är kul och för att få lära känna varandra bättre medans 9D gör det för att vinna. bra inställning osv :-)


Efter skolan följde jag med Simon hem, vi åt thai mat och kollade på tv typ hela eftermiddagen, mysigt!  

Igår, torsdag, va det julavslutning i skolan och jag skulle ju sjunga solo..som gick sådär! Första gången va jag ju så nervös osv men andra gången gick det bättre, mer avslappnad lixom :-) Och tack till Victor som spelade till låten, du är grym :-) 

Efter att allt va slut gick jag, Linnea, Wille, Linda, Åsa, Elin och Sandra hem till Helena för att byta julklappar..minns inte riktigt vad alla fick men alla blev nog nöjda iaf ;-) Jag blev sjukt nöjd ! Fick en Justin Bieber kalender, omg happy! 
Vi åt kladdkaka och planerade nyår!
Runt 2 gick jag upp till City Klipp för att möta min bror som skulle klippa sig och det  va två som va innan honom så jag kollade med Simon om han kunde komma och göra mig sällskap medans min bror klippte sig..och såklart så kom han och vi tog en promenad och snackade om allt mellan himmel och jord. Han är så gullig den killen! :-)


När vi kom hem så va det bara att byta om och sedan kila in till Borås med hela familjen för att köpa dom sista julklapparna! Har dock några kvar..men tar dom på mellandagarna så får dom bli lite sena :-/
Va sjukt trött när jag kom hem men började ändå städa lite på mitt rum som va en enda röra!

Idag vaknade jag runt 10 och då skulle vi ut och leta efter en julgran, hittade en tjockis som såg ut som en buske, men den får bli bra ;-)

Resten av dagen ska jag spendera med en dammsugare i ena handen och en trasa i den andra..ska nämligen göra huset fint inför julafton imorgon, städat och fint! :-)

Sen om jag är snabb med å städa så kanske Simon hinner komma hit en stund, hoppas :-)


Aja, nu ska jag iaf fortsätta med mitt rum och sedan ta och städa badrummet...(förlorade ett vad igår mot pappa så får städa de..) Och nu ska mamma koka en as äcklig fisk som stinker pyton i hela huset..fy bubblan :S

Talk2ULater, PUSS :-)


   

haha, jag och emil som va pirat :D   

Ovido - Quiz & Flashcards