eelma

Alla inlägg den 14 december 2011

Av eelma - 14 december 2011 19:12

Jag ska visst presentera mig själv lite kortfattat..well, here we go!


Jag heter Elma Rún Ansnes Steinsson, alltså hela mitt namn. På Island är det vanligt med "dubbelnamn" och därför heter jag Elma Rún. Jag föddes den 20 december 1996. När jag va liten bodde jag på Island. Jag är född där och flyttade hit till Sverige när jag va 5 år, hela min släkt bor där. Så jag träffar dom tyvärr inte så mycket. :-(


Jag bor med min familj som består av min mamma, min pappa, min lillasyster och min halvbror. Min bror och jag har samma mamma men olika pappor. Hans pappa bor på Island och han reser dit ibland och hälsar på :-)

Vi bor i ett mysigt litet hus mitt ute i skogen, mina föräldrar har en kennel och föder upp schäfer hundar. Sen har jag och min lillasyster varsin borderterrier som heter Hanna och Anton :-)


Förövrigt så är jag en väldigt social, glad och trevlig tjej :-) Jag skrattar väldigt mycket och tror starkt på att ett skratt förlänger livet, and in my case så är jag nog odödlig ;-)

Jag är ingen direkt sportfåne...eller ah, inte alls faktiskt! Men älskar allt som har med musik å göra. Jag kan spela gitarr och sjunga och ska snart försöka mig på att spela lite piano också :-)
Jag är extremt livlig och hatar att sitta still i flera timmar och inte göra nått..jag kalara inte riktigt av det.. Jag vill alltid att det ska hända något nytt och spännanade!
Jag tror att jag är en väldigt varm och kärleksfull person. Jag berättar för mina vänner att dom betyder mycket för mig och tar hand om dom och hjälper dom när dom behöver mig. Jag finns alltid där för mina vänner och försöker alltid göra mitt bästa för dom!
När jag möter nya människor försöker jag vara så trevlig som möjligt och jag dömmer inte folks personligheter om jag inte känner dom. Såklart så kan jag ha förtutfattade meningar men oftast inga fördommar. Och om jag inte tycker om en människa så säger jag det till honom/henne så dom vet det och inte stör mig mer.  


Jag har aldrig riktigt varit den där jätte populära på skolan eller den tjejen som ser bäst ut, får mest killar osv men jag är ju mig själv iaf och det är jag stolt över.
Jag har aldrig haft riktigt bra självförtroende och det har nog hindrat mig från att göra mycket som jag har velat göra. Jag trivs väldigt bra när jag är med mina vänner och så men när jag träffar personer jag inte känner så bra så blir jag genast lite tyst och lugn. Jag säger inte så mycket, skrattar inte så mycket och flamsar inte lika mycket som med mina vänner. Jag vill ju att dom jag inte riktigt känner ska få ett bra "första intryck" av mig och inte tro att jag är helt efterbliven ;-) Sen finns det småsaker som jag gör, säger osv som är så typiskt "elmastyle" och så fort jag ser eller hör att någon gör likadant så kommer jag på en ny grej. FÖR JAG HATAR COPYCATS! 
Jag förstår inte riktigt grejen med att försöka va som någon annan? Om man vill "passa in" så ska man inte försöka va någon annan för då blir man inte omtyckt för den man är, och det är väll de man vill eller ?
Jag har alltid gått min egen väg och försökt att hålla mitt huvud högt när allt är emot mig. Jag försöker alltid se det possitiva i allt och le ist för att gråta. Och mina vänner är så bra på att hjälpa mig med det!


Angående killar så faller jag lättast för killar som får mig att skratta, är snälla men små retas lite, är spontana, glada, längre än mig och kittliga ;-) haha, ja en kille måste ju va kittlig annars äre inte alls kul! 
Killen måste ha humor och inte vara tråkig och seg. Jag gillar inte en massa regler som "du får inte träffa, prata med, skriva <3 till och umgås med andra killar" Och sen så gillar inte jag killar som är för "dirty" heller...bara överdrivet!

Haha ja det va nog en hel del om mig det där, så om ni undrar nått, eller har några synpunkter på det här så får ni gärna kommentera! Kramisar :*  

 


         

Av eelma - 14 december 2011 18:43

Hey ya!


Kom hem från Amalia för ungefär 2 timmar sedan. Vi åt thai, bakade pepparkakor och skrattade såklart en massa åt vårna sjukt dåliga humor! Sen kom Simon över en stund också, sjukt kul :-)
Haha, vi är så grymt bra! Jag och Amalia gjorde pepparkakor med trosor och bh..haha, sjukt snygga!


Dagen i förövrigt har varit ganska chill, lite lektioner osv. 


Jag har verkligen inget att skriva så jag avslutar här, godnatt så hörs vi mer imorgon :-)
Kram!




Ovido - Quiz & Flashcards