eelma

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Taylor Love !♥

Av eelma - 5 augusti 2011 19:50

För ungefär 2 veckor sedan hittade jag en tjej som heter Abby Miller på YouTube.com. Hon gör videos där hon sjunger för att hjälpa en liten flicka som heter Taylor Love. Taylor Love har inte bara en, utan 2 sorters cancer och det värsta är att den andra orsakades av cellgifterna som skulle bota den första cancern. Den cancern Taylor har är mycket ovanlig och det är inte många som överlever den. När Taylor var 18 månader fick hon 12 december 2006 diagnosen neuroblastom. Barn som diagnoseras med neuroblastom lever oftast bara ca 3 år efter att dom fårr diagnosen. Decemder 2009 paserade Taylor 3års gränsen och hon kämpar fortfarande. 2010 fick Taylor MDS som är en slags leukemi. Hon är bara 6 år och kämpar mot allt det här.


Abby och Taylor träffades för att någon som kände Taylor tyckte att dom skulle träffas eftersom Abby hade en sådan passion för att hjälpa andra människor och för att Taylor älskar musik och Abby sjunger så fint. Dom träffades och Abby tog med sin gitarr och sjöng för lilla Taylor. Flickorna blev genast bra vänner och Abby hjälper nu, och har gjort i några år, med att samla in pengar till forskning om cancer. Hon samlar också in "lovenotes", alltså hälsningar från människor runt om i världen och ger dom sedan till Taylors mamma som läser dom för Taylor. Abby sjunger på gator, framför stora publiker, spelar in videor och lägger ut på youtube för att få ut budskapet om hur viktigt det är att stödja cancersjuka och forskningen. Abby försöker verkligen hjälpa Taylor på alla sätt hon kan och gör det med resultat. Hon har samlat in många tusen, bara genom att göra det hon älskar, att sjunga !


DU kan hjälpa Taylor! Gå in på http://taylorlove.org och läs mer om hennes historia, skicka pengar eller skriv en liten hälsning precis som jag gjorde :)
Jag ser upp till både Abby och Taylor. Dom är två tjejer med stora hjärtan och så väldigt starka båda två. Små handlingar kan göra stor skillnad så jag tycker ni ska ta er ett par minuter och kolla på Abbys videos eller gå in på Taylors hemsida !


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eelma - 10 februari 2012 07:36

Nu har jag bloggat här i ungefär ett år och nu ska jag byta till Devote !!!! JAG SLUTAR NU BLOGGA HÄR AND YOU KNOW WHERE TO FIND ME!      |     |      V    http://eelmasteinssoon.devote.se/ http://eelmasteinssoon.devote.se/ http://eel...

Av eelma - 6 februari 2012 17:41

Haft en braa måndag. Inga "jobbiga lektioner. Lyxade till med en pizza och lite nytt till mitt ego. Nytt puder, läppbalsam och body butter.      ...

Av eelma - 5 februari 2012 21:16

Hejhej! Har spenderat min helg med Tove, vilket har varit suuupermys ! Massa skratt, snack, knasigheter och mys ! Hinner inte berätta så mycket nu så vi skippar de! Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan mysa ner i sänge bredvid min lillasyster so...

Av eelma - 4 februari 2012 22:57

     

Av eelma - 4 februari 2012 20:08


Vad har ni för er kära läsare? :-)Själv sitter jag i Toves soffa och kollar på melodifestivalen. Hade ingen aning om att det va ikväll, men eftersom alla skrev det på facebook så blev jag lyckligt överraskad och sitter nu bänkad i soffan och tittar !...

Ovido - Quiz & Flashcards