eelma

Alla inlägg under juli 2011

Av eelma - 9 juli 2011 01:45

Som rubriken säger så kan jag inte och har inte försökt att sova. Är trött och hungrig, ledsen och deppig.

För tänk vad saker kan ändras på bara några månader.. det är ganska sjukt när man tänker på det.


Tänk dig att någon du har så nära, någon du älskar mer än något annat, någon du inte kan tänka sig leva utan, någon som är din bästavän, någon som sagt att "bästavänner, oavsett vad, föralltid och alltid" bara kan få dig att känna som om du är helt bort glömd.. Tänk dig att inte prata med människan på länge och att sakna den varje dag. Tänk att inte träffa människan så ofta som du brukade, allt lixom försvinner. Hur känns det då ? jo rent ut sagt för jävligt. det känns som om allt ni sa, gjorde, skrattade och grät åt inte betyder speciellt mycket längre. När personen kallar någon annan sin bästavän och inte pratar med dig så går du i bitar, tusen miljarder bitar. Det är tungt. Speciellt när du ger allt du har, allt du bara kan, till personen och inte får mycket tillbaka.


Personen säger att han/hon saknar dig, men visar det inte och försöker inte göra nått åt det. Han/hon anstränger sig inte.. kan inte ens skicka iväg ett litet sms för att se hur du mår eller vad du har för dig, för det är så himla svårt. Ni snackar inte och känner knappt varandra längre, ni har inget att prata om längre för ni är inte delar av varandras liv längre..
Vänskap är tuff, speciellt när det gör ont och när saker och ting förändras.


Jag kände för att skriva av mig lite, har så mycket tankar som snurrar och är ledsen. Nej nu ska jag sluta skriva eftersom jag knappt ser vad jag skriver längre för tårarna som fyller ögonen. Blog u later

 

Av eelma - 8 juli 2011 20:43

Har målat mina naglar. Rosa, grön, lila, blå och guld blev det. En färg för varje finger och två svarta tunna sträck på varje. Kul med fler färgat !

     

Av eelma - 8 juli 2011 19:34

Tänkte ta första på min nya lista som jag skrev tidigare idag. För er som inte känner mig så bra så ska jag skriva 10 saker om mig, några ni kanske redan vet och några ni inte visste.


1. Jag är född på Island och flyttade hit när jag va 5år.

2. Mina favorit djur är apa och hund.

3. Jag lyssnar på och älskar nästan all slags musik.

4. Jag tycker inte om ost, bara på pizza och smält på macka eller liknande. tycker det luktar fotsvett..

5. Jag har aldrig färgar mitt hår, alltså är det min naturliga färg.

6. Jag skulle vilja lära mig att spela piano.

7. Jag älskar att få andra att må bra och jag älskar att få andra att skratta och le. :)

8. Jag har inte svårt för att öppna mig för nya och andra människor.

9. Jag är väldigt rädd för mörker, kossor, spindlar, fiskar som lever, nattfjärilar, getingar och hästar (men bara i början, sen är dom inta läskiga) :$

10.  Jag sjunger och spelar gitarr flera timmar per dag, har spelat gitarr i ett år nu ungefär :)


                  ~Elma Rún Ansnes Steinsson, 1996 12 20.~




- 10 fakta om mig

- Min favorit låt just nu.
- Tre saker jag inte kan leva utan.

- Mitt rum.
- Mitt favorit klädesplagg.

- Min bästis.

- En cover av mig.

- Några bloggar jag läser.
- Ett tips.
- En bra film.

Av eelma - 8 juli 2011 13:47

Jag tänkte gör en egen lista där jag kan bestämma själv vad jag vill skriva om. Sen kan ni också önska nått, låt mig veta då ! tröttnade på den andra eftersom den va så himla lång, 30 stycken saker lixom och ingen va speciellt rolig.. :)

- 10 fakta om mig

- Min favorit låt just nu.
- Tre saker jag inte kan leva utan.

- Mitt rum.
- Mitt favorit klädesplagg.

- Min bästis.

- En cover av mig.

- Några bloggar jag läser.
- Ett tips.
- En bra film.

Av eelma - 8 juli 2011 13:31

Hej godingar, hur är det med er ? själv har jag det helt okej. Är lite orolig och kan inte riktigt slappna av, men försöker lugna mig med musik, datorn, maränger och nagellack i massor. Min storasyster och hennes kille Jonas började sin resa hem för några timmar sedan. Min pappa, mamma och lillasyster sitter antagligen på akuten inne i Borås just nu och väntar på en läkare. Min syster har haft konstiga "anfall" i form av att hon helt plötsligt svimmat och sedan är helt chokad..riktigt läskigt faktiskt. Hoppas det går bra och att det inte är något fel !
 

Av eelma - 6 juli 2011 22:42

Hey, hur är det med er ? med mig är det helt underbart :D Firade mamma som fyller 25 (39) idag ! Vi gjorde fruktsallad, jordgubbstårta, kladdkaka och Monica kom med en jätte fin tårta som hon hade gjort ! Sedan gjorde vi oss i ordning och åkte in till Borås för att hitta på nått. Vi spelade bowling och käkade pizza. Och jag kan ju lugnt säga att JAG ÄR KUNG PÅ BOWLING ! Jag vann med 202 poäng, tvåa kom Birna på 177 poäng ( hon hade skydd så att klotet inte skulle åka ner i rännan..) sen vet jag inte riktigt vem som kom 3a, Eva tror jag :)
På vägen hem stannade jag, Jonas, Rán och Eva och tog lite kort, hahaha helt grymma va dom ! Hoppas Eva lägger ut bilder på Facebook när hon kommer hem till Island så jag kan visa er lite sen :)


Jag tror jag ska dra ner nu för att vara liiite social med resten av min familj :) Blog u later or tomorrow. kramis

  Kvällens outfit : uppvikt klänning jag fick av Eva, midje shorts och jeansjacka.

Av eelma - 5 juli 2011 22:24

fastnade här nu igen.. sitter med gitarren i knät och spelar lite smått, i looove it ! Tycker bilden är rätt flumm, sara är en riktig clown. blog u later.


  

Av eelma - 5 juli 2011 15:51

  "LOVE" att hänga upp på väggen, body lotion, art line nagellack, solglasögon jag fick från Eva och en plånbok.    fleece tröja från Ullared   Klänning jag fick från Eva.   T-shirt från Ullared.   Linne från Ullared.  Tröja från Ullared.


Jag fick också en stor, grön matta. Glömde fota den när jag fotade det andra men den syns lite på bilden från förra New In inlägget, längst ner på bilden på jeansen.

Ovido - Quiz & Flashcards