eelma

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av eelma - 28 maj 2011 13:17

Hey där. Vaknade runt 12, belv iaf några timmars sömn inatt :)
Har bara legat i sängen och lyssnat på musik och kollat bilder sen jag vaknade. Dagen blir inget speciell, bara en i mängden. Blir till att ligga i soffan hela dagen antagligen, film osv. Men är det helg så är det ! Nu ska jag ta på mig min morgonrock och lägga mig på soffan till någon mysig film så hörs vi senare. Ha en bra lördag alla underbara människor där ute, kram !

 

Av eelma - 28 maj 2011 04:45

klockan är kvart i 5 och jag kan inte sova ?! :( Kan ju bero på att jag somnade typ direkt när jag kom hem och sov till typ 7 eller nått ? :o Mitt humör är iaf lite bättre.


Såg en film med mamma förut "I am Sam", jag älskade den. Den handlar om en pappa som är utvecklingssörd och socialen försöker ta hans 7åriga dotter ifrån honom. Dom anser att han inte kan ta han om henne för att dom ligger på ungefär samma hjärnkapacitet. I filmen får man följa hans kamp för att få behålla sin dotter. Han går igenom flera rättegångar och det är inte många som tror på honom, men han kämpar. hehe, tänker inte skriva om hur det slutar, ni får se filmen om ni vill veta hur det går för honom och hans dotter :) Skådespelaren är egentligen inte utvecklingsstörd!

Själv blir jag extremt rörd och inspirerad av sånna här filmer. Att se hur han verkligen kämpar trots alla motgångar. Och så kan jag bli riktigt arg för hur orättvist människor med olika handikapp kan bli behandlade. En annan film som jag verkligen blir berörd av är "hur många lingon finns det i världen?" det är också en riktigt fin film om utvecklingsstörda som kämpar för sina rättigheter och för att bli behandlade som andra människor. jag älskar det :)



Ovido - Quiz & Flashcards