eelma

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av eelma - 15 februari 2011 16:20

 

Vi måste ha drömmar här i livet. Utan drömmar har vi inget som driver oss framåt. Utan drömmar och fantasier skulle livet vara ganska tråkigt. Vi skulle inte ha nått att kämpa för och tro på. Om inte drömmar fanns skulle vi bara nöja oss, inte vilja nått mer.

Jag tänker berätta lite om min dröm.

Ända sedan jag var liten har jag drömt om att få stå på scen och sjunga. Visst alla små flickor drömmer väll om det, men det är nått jag verkligen vill göra, för mig finns det inget annat. Jag älskar musik. Jag älskar hur låtar har nått att berätta. Just nu sitter jag och lyssnar på Little House med Amanda Seyfried, en helt underbar låt. En låt kan förklara mycket man inte kanske vågar säga. Det bästa jag vet är att sitta med gitarren i knät och spela och sjunga. Då försvinner alla problem och allt stannar till för stunden. Okej visst, det kanske låter löjligt, men det är så jag upplever det.

När jag blir stor ska jag hålla på med musik, det har jag bestämt mig för. Jag ska aldrig sluta drömma, aldrig någonsin. Jag kan ibland fantisera om hur det är att stå på en scen inför massa folk och sjunga. hur underbar det måste kännas! jag har ju sjungit inför publik, men det va länge sedan. Jag har nämligen scenskräck...!
Jag spelar ju gitarr, som kanske många vet, och jag är helt och håller själv lärd. Ingen har hjälpt mig eller lärt mig. Allt jag kan har jag lärt mig själv genom att leta låtar och akord på internet. och nu har jag spelat i snart ett år, och jag tycker själv att jag är ganska duktig nu. visst inget proffs, men vem är det lixom ? Jag älskar det, och kommer aldrig sluta.

Om man vill att ens drömmar ska slå in så får man kämpa för dom. Inte bara vänta på att nått ska hända.
You have to be awake to keep your dreams alive.

 

  

Amanda Seyfried, min idol. Hon är så otroligt vacker,

sjunger fantastiskt vackert och är min favortiv skådis.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Elma, 15 år. Bor ute på landet utanför en liten håla kallad Herrljunga.
Nått annat ointressant som ni vill veta så kommentera, fråga eller maila !

Sök i bloggen

Fråga mig

16 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

pictures

 

     


Ovido - Quiz & Flashcards